English

SGK BELGE (APHB) VERME VE PRİM ÖDEMELERİNDE GECİKME OLMAMASI İÇİN UYARI MESAJI GÖNDERECEK

Sirküler No: 2748

SGK belge verme (APHB) ve prim ödemelerinde gecikme olmaması için uyarı mesajı göndermesi ile ilgili hususları 08.10.2019 tarihli GENEL YAZISI’nda açıklamıştır. Açıklamalar kapsamında; 

İşverenlere Tahakkuk ve Tahsilat Sürelerine İlişkin Elektronik Posta Gönderilmesi
İz olmuş işyerlerin haricinde, işverenlerin belge (APHB) verme süreleri ile tahakkuk eden prim borçlarının yasal sürelerini geçirmemeleri amacıyla Kurumda kayıtlı e-Posta adreslerine İl Müdürlüklerince elektronik posta yoluyla uyarı mesajı gönderilmesine ilişkin program çalışmaları tamamlanarak İşveren intra sisteminde “Genel Parametreler başlığının altına “İŞVEREN E-POSTA BİLDİRİMİ” menüsü eklenmek suretiyle işletime açılmış bulunmaktadır.

Söz konusu program vasıtasıyla, tahakkuk ve tahsilata ilişkin e-posta talepleri özel ve resmi işyerleri yönüyle ayrı ayrı sisteme kaydedilecek (Muhtasar sistemine geçen iller için hatırlatma tipi muhtasar seçilerek de talep girişi yapılacaktır.) ve elektronik postalar talimat tarihinden bir önceki gün ilgili sosyal güvenlik merkezinde bulunan ve işyeri tescil sisteminde e-Posta adresi dolu olan işverenlere sistem tarafından otomatik olarak gönderilecektir. e-Posta adresi boş olan işverenlerden talep edenler olması halinde ise konuyla ilgili işyeri tescil ekranlarında gerekli güncelleme işlemlerinin yapılması gerekmektedir.

Talep girişlerini müteakip,

Aylık Prim ve Hizmet Belgeleri ilgili olarak;

“………./……….. ayına ilişkin Aylık Prim ve Hizmet Belgesinin verilme süresi …/…/……. tarihinde sona ermektedir. Bu ayda/dönemde sigortalı bildiriminiz yoksa yada bildiriminizi yaptıysanız bu uyarıyı dikkate almayınız.” şeklinde bir e-Posta,

Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannameleri ile ilgili olarak;

“…………/……….. ayına ilişkin Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesinin verilme süresi …/…/……. tarihinde sona ermektedir. Bu ayda/dönemde bildiriminizi yaptıysanız bu uyarıyı dikkate  almayınız.” şeklinde bir e-Posta,

Tahakkuk eden prim borçları ile ilgili olarak;

“İşyerinizde çalıştırmış olduğunuz sigortalılara ilişkin tahakkuk eden …/….. ayı prim borcunuzun ödeme süresi …/…/…… tarihinde sona ermektedir. Bu ayda/dönemde sigortalı bildiriminiz yoksa yada ödemenizi yaptıysanız  bu uyarıyı dikkate almayınız.”

Şeklinde bir e-Posta,

işverenlerin işyeri tescil sisteminde kayıtlı e-Posta adreslerine gönderilecektir.

Kurumun İŞVEREN E-POSTA BİLDİRİMİ ekranında e-Posta adresi boş olan işverenlerin gerekli güncelleme işlemlerini yapılarak söz konusu Kurumun e-posta bilgilendirme hükümlerinden yararlanmalarını önemle hatırlatırız. 

Bilgilerinize sunarız.

Ş.A. Yeminli Mali Müşavirlik A.Ş.

PDF olarak görüntülemek için tıklayınız.